From Bangkok to Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu From Bangkok to Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu

From Bangkok to Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Dag 3 alweer in Bangkok (13-11-2013). Gelukkig dit keer wel een goede nachtrust gehad, dus vol energie konden we vandaag op pad. Aangezien we nog niet extreem veel van de bezienswaardigheden hadden gezien, werd het dus een dagje van toeristische trekpleister, naar toeristische trekpleister. We hadden een tuktuk chauffeur gevonden die ons voor 50 bath (zo'n €1,18,-) naar een aantal verschillende bezienswaardigheden wilde brengen. Wij dachten 'Oke dat is fijn! Maar waar is het addertje onder het gras?'. We dachten al dat hij ons waarschijnlijk, naast de bezienswaardigheden, ook naar verschillende winkels wilde brengen (doen ze in India namelijk ook). En ja hoor, we zitten nog geen seconde in de tuktuk of hij zegt: 'I'll take you to Thai fashion shop, oke?'. Oke..? Oke..? Nee niet oke! Wij willen niet naar een Thai fashion shop. Aangezien we er niet helemaal onderuit kwamen en om maar van het gezeur af te zijn hebben we ons naar een toeristen info punt/ ticket shop laten brengen.

We zijn de trip begonnen bij een gigantische gouden boeddha. Daar houden ze hier sowieso wel van, gigantische boeddha's. Langs de weg zie je het ene na het andere winkeltje waar je die dingen kunt kopen. Vervolgens zijn we naar een tempeltje gegaan. Daarna naar de ticket/info shop. Hier hebben we info gevraagd over de reis naar Chiang Mai, die we vandaag zouden gaan maken met de nachttrein. We hadden de treinkaartjes vanuit Nederland al online geboekt, maar meerdere mensen deden een beetje raar toen we zeiden dat we met de trein gaan en een aantal zeiden dat hij niet rijdt. Bij de ticket shop zeiden ze ook dat de trein niet rijdt, maar ze konden wel een bus ticket voor ons regelen. Ergens vertrouwden we het niet helemaal, aangezien wij van de organisatie waar wij geboekt hadden, geen bericht hadden gekregen dat het niet door zou gaan. We hadden besloten het bus ticket niet te nemen en eerst zelf uit te zoeken hoe het zat (zodra we met de tour van bezienswaardigheden klaar waren natuurlijk) Na de shop zijn we naar Wat Poh gebracht en hebben we afscheid genomen van onze tuktuk chauffeur. Wat Poh zat alleen weer dicht (we hadden er even geen rekening meer mee gehouden dat hij tussen de middag een paar uur sluit), dus zijn we eerst maar met een bootje richting de Temple of Doom gegaan.
De Temple of Doom, is ook met recht de Temple of Doom. Je kan met een hele stijle trap een stukje op de tempel. Ik heb hoogtevrees, maar heb het toch gedaan, aangezien ik een motto heb gesteld voor deze reis: 'Je kan beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan van de dingen die je niet hebt gedaan'. Naar boven ging nog redelijk. Oke, misschien wel een beetje met trillende handjes, maar het was te doen. De terugweg naar beneden was alleen iets minder grappig. My God wat was het hoog en stijl. Met knikkende knieën gelukkig toch weer veilig aan de grond gekomen. Maar wat heb ik mijn eigen motto vervloekt op die trap! Na dit avontuur overleefd te hebben zijn we weer de boot ingeklommen en richting Wat Poh gegaan (nu was hij gelukkig wel open). In Wat Poh zijn we eerst gaan kijken bij de liggende Boeddha. Een gigantisch grote, gouden, liggende Boeddha. Een bizar maar mooi gezicht. Vervolgens nog wat rondgelopen langs de andere gebouwen en een paar leuke kiekjes gemaakt, om vervolgens weer in een tuktuk te stappen richting het hotel.

Eenmaal bij het hotel aangekomen hebben we bij het personeel navraag gedaan over de trein, maar het vrouwtje achter de balie leek ons niet echt te begrijpen, dus we besloten de laptop er bij te pakken. Toen we de site van de ticketservice (waar we de treinkaartjes geboekt hadden) opende, zagen we tot onze grote schrik dat de treinen richting Chiang Mai (en de rest van Noord Thailand) niet rijden, i.v.m uitgelopen werkzaamheden. De site zei ook dat de werkzaamheden nog tot 30 november gaan duren! De paniek sloeg toe bij Kim en mij. We hadden immers al een hostel geboekt in Chiang Mai en er is te veel te zien en te doen, dus we wilden wel gewoon vandaag vertrekken. (Het enige positieve was dat we de trienkaarten nog niet betaald hadden, had er ook nog eens bij moeten komen). We hebben direct de laptop weer op geborgen en zijn als een speer naar het dichtstbijzijnde travel ticket center gegaan. Hier kregen we helaas te horen dat alle bussen en vluchten al volgeboekt waren. Als een idioot zijn we direct naar het volgende ticket center gegaan. (Gelukkig zijn er heel veel van die dingen vlak bij elkaar). Ook hier kregen we in eerste instantie te horen dat alles vol zat. De vrouw die ons hielp waagde toch nog 1 telefoontje en thank God we were lucky! Ze kon nog 2 plaatsen in een bus krijgen. De bus zou om 17:00 uur vertrekken (het was op dat moment 16:20). Dus als een gek zijn we terug gegaan naar het hotel om onze bagage op te halen. Nog even snel langs de supermarkt om wat drinken en eten in te slaan en langs de Mac voor een meal to ga, want tjaa we hadden natuurlijk nog niks gegeten.

Eerst moesten we in een klein busje, wat ons naar het busstation zou brengen waar de bus naar Chiang Mai zou komen. Eenmaal in het kleine busje hebben we onze half koude, kleffe Mac frietjes en burger naar binnen gewerkt. Eenmaal op het busstation aangekomen, moesten we nog zo'n anderhalf uur wachten op de bus naar Chiang Mai. Zo gaar als wat zaten we daar te wachten, ingepakt tussen al onze tassen. Toen de bus aankwam waren we positief verrast! We hadden een crappy bus verwacht, aangezien het allemaal een beetje last minute was, maar de bus is gelukkig mooi schoon en zit heerlijk! Terwijl ik dit aan het typen ben zijn we onderweg naar Chiang Mai. Morgen maar eens kijken wat die stad allemaal voor ons in petto heeft!

• 14 November 2013 - 13:10

Asmara:

Whhaaaaaa leuk leuk leuk. Wat schrijf je heerlijk meis! Ik zie alles voor me:D Grappig van die bios ook, ik zie jullie al voor me haha. Knap als je je lach in had kunnen houden hoor.

Kusknufs!
    Asmara

• 16 November 2013 - 00:44

Steven:

Hoi Hoi, echt weer een super verslag.
    Hier hebben we nachtvorst, dus je zit daar zoiezo beter.

Groetjes, Steven

• 18 November 2013 - 22:59

Trees Zom:

Ook ik geniet van je leuke verhalen.Wat een mooie avontuur zeg.Geniet er volop van, Merel
    Groetjes