It's my birthday!! :) - Reisverslag uit Bangalore, India van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu It's my birthday!! :) - Reisverslag uit Bangalore, India van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu

It's my birthday!! :)

Door: merelvaandrager

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Oktober 2011 | India, Bangalore

Dan ben je opeens jarig en zit je aan de andere kant van de wereld...! Een rare ervaring. Ik moest er in het begin wel even aan wennen dat ik niet gewoon bij mijn familie en vrienden was. Op dit soort momenten merk ik dat ik iedereen in Nederland toch best wel een beetje mis...
Maar ik ben hier gelukkig met een stel lieve meiden! Ik ben vannacht om 12 uur en vanochtend al lekker verwend. Ik heb een super mooie armband gekregen, een erg tof versierde Pringles bus (onze nieuwe verslaving) en een super lieve zelfgemaakte kaart! Dankjewel Asmara, Roos, Leticia en Francesca! :)
Vanochtend hebben we ook weer lekker ontbeten met taart, jummie!

Vandaag is het ook nog eens een feestdag in India, dus dat maakt mijn verjaardag extra bijzonder en speciaal! Het feest wat ze hier nu vieren heet Diwali, het feest van het licht.
Roos, Asmara en ik hebben dit gevierd bij een student (Millind) thuis, samen met zijn familie en vrienden. (Francesca en Leticia konden helaas niet mee omdat de voet van Leticia nog steeds een beetje dik en blauw is) We werden warm verwelkomd door zijn ouders. Millind was trouwens ook met ons mee naar het platteland om alles voor ons te vertalen, aangezien ze op het platteland geen Engels spreken.
Toen we binnenkwamen moesten wij met z'n 3en meteen op de bank gaan zitten. Millind en zijn vrienden zaten tegenover ons op plastic stoelen. In het begin waren we elkaar wat aan het aanstaren en moesten we even wennen. Maar ze waren allemaal zo aardig en gastvrij waardoor we al snel wat losser kwamen en meer durfden te vragen en te praten.
We hebben eerst een hele rondleiding door het huis gehad. Een super mooi huis, met 2 mooie dak terrassen met beiden een geweldig uitzicht. Vervolgens gingen de jongens vuurwerk afsteken. Ze staken vooral rotjes af, het siervuurwerk bewaarden ze voor 's avonds. De rotjes hier knallen nog harder als in Nederland en sprongen alle kanten op. In Nederland ben ik niet zo bang voor vuurwerk, maar dit vond ik toch wel een klein beetje eng. Dus Asmara, Roos en ik hielden het gewoon bij kijken. Meteen werden er stoelen voor ons gehaald en moesten we gaan zitten (het is echt bizar hoe zorgzaam ze hier zijn). Na het afsteken van het vuurwerk was het lunchtijd. We begonnen met friet. Dit was nog niet de lunch, dit was pas een starter. Vervolgens kregen we pizza. De pizza was echt goddelijk! Ik heb nog nooit zulke lekker pizza gegeten. De broer van Millind maakte deze zelf. Vervolgens kregen we iets typisch Inida's (ik ben de naam vergeten) gemaakt van rijst en granen met een gefrituurd deeglaagje eromheen, erg lekker. Ook hebben we rijst gehad, ze hadden deze minder pittig gemaakt speciaal voor ons. Na al dit lekkere eten zaten we alle 3 super vol. Vervolgens vroegen ze of we nog ijs wilden. Wij zeiden dat dat niet hoefde, maar toch kregen we ijs. Dat doen ze wel vaker hier. Dan zeg je nee, maar toch doen ze ja. Dus wij met z'n 3en toch nog maar een klein bakje ijs naar binnen geprobeerd te werken.
Vervolgens zijn we met Millind en zijn vrienden naar een parkje gelopen. Daar hebben we gezellig gekletst met z'n allen. We hebben een Nederlands liedje voor ze gezongen ('Het is een nacht' van Guus Meeuwis) en één van hun heeft een liedje in het India's voor ons gezongen. Ook heeft er één een stukje voor ons gedanst, waarna wij hun een stukje Holland hebben laten zien door het doen van de Vogeltjesdans en de polonaise. Ik zei op een gegeven moment tegen één van de jongens dat ik iedereen hier zo gastvrij vind. Hij vertelde dat de mensen in India hun gasten zien als Goden. Dat verklaarde een hoop van de gastvrije manier hoe mensen ons hier behandelen.
Vervolgens zijn we terug gegaan naar het huis en hebben daar nog wat gepraat met z'n allen. Iedereen was heel geïnteresseerd in ons, in Holland en in onze studie. Ook wij mochten van alles aan hun vragen over de cultuur, het land, wat we maar wilden.
Ook hebben ze ons uitgelegd en laten zien hoe je cricket speelt. Wij werden uitgenodigd om ook een poging te wagen tot het slaan van de bal. Het is nog best moeilijk om de bal te raken. De eerste keer lukte het niet zo, ook Asmara had er moeite mee, maar Roos bleek een natuur talent. Later probeerde ik het nog een keer en toen lukte het mij gelukkig ook om de bal te raken, super tof.
Toen het donker begon te worden begon opnieuw het afsteken van het vuurwerk. Dit keer gelukkig ook siervuurwerk.
Voor we weggingen werden we gezegend door de moeder van Millind. We kregen een stip van rood poeder op ons voorhoofd en een roos uit eigen tuin. Nog even met z'n allen op de foto en we waren klaar om te gaan.

Even iets anders. We hebben een project gekozen waar we ons vrijwilligerswerk gaan doen. Roos, Asmara en ik gaan naar 'LR nagar' om te werken met de kinderen van de transit class. Leticia en Francesca gaan naar de naast gelegen sloppenwijk 'Rajindra nagar'. Ook mogen we waarschijnlijk 1 dag in de week gaan werken bij het bejaardenhuis, super leuk! :)

Dit is de eerste keer dat ik mijn verjaardag heb gevierd zonder mijn ouders, zus en broertje en andere familie en vrienden. Maar dankzij de gastvrijheid en de warmte van Millind en zijn familie en vrienden heb ik een top verjaardag gehad! Je krijgt echt een warm gevoel van binnen door de saamhorigheid en gastvrijheid hier.
Iedereen in Nederland jullie ook bedankt voor jullie lieve felicitaties! :)

  • 27 Oktober 2011 - 11:27

    Trees:

    Lieve Merel,

    Wel wat aan de late kant, maar desondanks wil ik je toch nog van harte feliciteren met je verjaardag.
    Ik zie, dat je op je verjaardag heerlijk van kan genieten met Roos en Asmara.Het is jullie gegund,hoor!.
    Ik geniet van je reisverhalen en de foto's.
    Theo en Roald genieten er ook van.
    Ik zou zeggen:
    Ga zo door!


  • 27 Oktober 2011 - 16:23

    Merel Vaandrager:

    Hoi Trees!

    Bedankt voor je felicitatie! :)
    Ik heb zeker genoten gister, het was super gezellig!
    Leuk dat jullie vanuit Nederland zo meeleven met ons.
    Groetjes aan Theo en Roald (ook van Asmara en Roos)

    Liefs Merel

  • 30 Oktober 2011 - 17:35

    Anne:

    Jaloers op al die mooie ervaringen die je daar op doet!! ;)

  • 30 Oktober 2011 - 18:00

    Amarins:

    Gaaf hoor Merel! Ik hoop dat je mijn fellicitatie gehad heb op facebook :)!
    Leuk zo je verjaardag gevierd te hebben, lekker verwend!

    Geniet ervan!
    Dikke X

  • 31 Oktober 2011 - 16:57

    Merel Vaandrager:

    @ Anne. Haha. Snap ik best ;) :P

    @ Amarins. Ik heb nog niet op facebook kunnen kijken. De universiteit hi blokkeerd facebook. Kunnen in 1 gebouw wel kijken maar internet deed het daar laatst niet. Maar iig bedankt voor je felicitatie ;) :P

    xx

  • 02 November 2011 - 19:31

    Jan:

    Wat een grote appels eten jullie daar samen op de bank!

  • 03 November 2011 - 18:35

    Merel Vaandrager:

    @ Jan. Ja lekker he! Ze smaakte alleen niet echt naar appels, maar naar cocosnoten. Heel vreemd....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India!!

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Exploring India!

03 November 2011

Laat de projecten beginnen! :)

26 Oktober 2011

It's my birthday!! :)

24 Oktober 2011

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat!

20 Oktober 2011

Het avontuur is begonnen!!
Merel

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 19999

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 11 Maart 2014

Australië!

14 Oktober 2011 - 11 Januari 2012

India!!

Landen bezocht: