Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Bangalore, India van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Bangalore, India van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!!

Door: merelvaandrager

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Oktober 2011 | India, Bangalore

We zijn nu bijna een week in India en hebben al veel meegemaakt.

14 oktober zijn we (Roos, Asmara, Leticia, Francesca en ik) vertrokken naar India. Het avontuur ging thuis al een beetje van start. Het begon al met het gedoe rondom het visum. We zijn wel 3 keer naar Den Haag geweest voor we dat ding eindelijk in handen hadden. Toen het allemaal rond was waren we natuurlijk erg blij!

Vervolgens kwam het inpakken van de tassen. Dit zorgde ook voor een hoop stress. Bang om iets te vergeten. Ook kwamen er steeds weer nieuwe dingen bij die ik mee moest nemen, maar waar je op het eerste moment niet zo aan denkt. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en kon ik bepakt en bezakt met een gerust hart richting Schiphol. Ik ben met Roos en Asmara deze kant op gevlogen. Francesca en Leticia hadden een andere vlucht.

Het was nog een flinke reis hier naartoe. We moesten 2 keer overstappen. Eerst in Londen en later in Mumbai. Het overstappen in Londen viel nog wel mee. Het vliegveld daar is super groot, maar het was goed te doen. Het overstappen in Mumbai is een ander verhaal.
Toen we uit het vliegtuig kwamen kregen we als eerst een klap in ons gezicht van de warmte. Ook rook het op het vliegveld een beetje naar 'Burgers Zoo'. Vervolgens liepen we verder op zoek naar de juiste weg. We kwamen terecht in een chaos van mensen! We moesten aansluiten in een lange zig-zag rij. Daar kregen we helemaal het gevoel dat we in 'Burgers Zoo' waren en wij waren de aapjes. Iedereen was ons ongegeneerd aan het aanstaren en dan vooral de mannen. Een beetje ongemakkelijk was het wel, maar ook weer een hele nieuwe ervaring!
Vervolgens kwamen we bij het gedeelte waar je je bagage op moet halen. Op Schiphol hadden ze tegen ons gezegd dat onze bagage rechtstreeks doorging naar Bangalore (de eindbestemming). Ik vertrouwde het al niet helemaal, maar we liepen toch maar door in de richting die we op waren gestuurd. Tot we toevallig naar rechts keken en Roos en ik plots onze bagage op de grond zagen liggen. Toen wij van schrik gilden 'Dat is mijn tas!!' zag ook Asmara haar tas op de grond liggen. Het scheelde dus maar weinig of onze tassen waren in Mumbai blijven liggen.
Met een raar gevoel van schrik en opluchting liepen we door naar het bagage incheck gedeelte. Daar konden we onze tassen meteen aan een medewerker geven, we hoefde niet in de rij te wachten want op het kaartje dat aan onze tas zat stond Bangalore al aangegeven. Ook moesten we onze tickets afgeven om de goede boarding passen te krijgen. Toen de man terug kwam met de juiste tickets vroeg hij: 'How late are you flying to Goa?'. 'Naar Goa?!!' dachten wij. Maar gelukkig bleek de man zich te vergissen en stond er op ons ticket gewoon Bangalore.

Na een reis van in totaal zo'n 19 uur waren we dan eindelijk op plaats van bestemming: Bangalore!
Het was hier gelukkig een stuk minder warm en benauwd als in Mumbai. Toen we buiten kwamen stonden de personen van de Christ University al op ons te wachten. In de auto onderweg naar de universiteit wisten we alle 3 niet waar we moesten kijken. De natuur, tempratuur, de mensen en de uitstraling van het land zijn zo anders als in Nederland. Ik vond het prachtig!
Ook de campus waar we verblijven is super mooi! Veel groen, palmbomen en vogels. De mensen hier zijn super aardig en zorgen goed voor ons.
Na de reis zijn we eerst gaan slapen, want we waren dood op.

De eerste 2 dagen hebben we hier in de stad rondgekeken. Er is grote mall en een supermarkt op loopafstand en de mensen zijn super vriendelijk!

Maandag hebben we een rondleiding gehad over de campus. De campus is super groot en erg mooi! Ook kun je lekker India's eten halen bij verschillende tentjes.

Dinsdag zijn we begonnen aan onze oriëntatie week. De oriëntatie week houdt in dat we langs de verschillende projecten gaan om te kijken wat ons het meest aanspreekt en waar we de 9 weken vrijwilligerswerk willen gaan doen.
Dinsdag zijn we eerst naar de 'Little sisters for the poor' geweest. Dit is een bejaardenhuis voor arme mensen wat gerund wordt door de nonnen. De oude mensjes die daar zitten zijn super lief en grappig! Ze vonden ons allemaal erg interessant en wilden graag een praatje met ons maken. Ook de nonnen hebben ons gastvrij ontvangen.
's middags zijn we naar 'Rajindra nagar' geweest. Dit is een sloppenwijk. Ook hier werden we meteen door iedereen aangestaard. De kinderen kwamen allemaal gelijk op ons afrennen. Ze durfde mij en Roos in het begin niet zo goed een hand te geven (waarschijnlijk omdat we zo bleek zijn) maar later hingen alle kinderen ook om ons heen.
We hebben gekeken in de bibliotheek daar en in het activiteiten centrum. De kinderen wilden allemaal heel graag op de foto. Super lief!

Woensdag zijn we naar 'LR nagar' geweest, dit is de sloppenwijk die naast 'Rajindra nagar' ligt. Hier hebben we eerst gekeken in de creche. Zodra wij 'hallo' zeiden begonnen alle kleine kindjes te huilen... Daarna hebben we gekeken in de 'Transit class'. Dit is een klas voor schoolverlaters. Ze gaan niet meer naar school omdat ze geen zin hebben, hun ouders het niet kunnen betalen of om een andere reden. Veel van deze kinderen hebben geen ouders meer, 1 ouder of ouders die alcoholist zijn en geen aandacht hebben voor hun kinderen. In de 'Transit class' krijgen deze kinderen les op een creatieve manier, waardoor het voor de kinderen lijkt alsof ze niet op school zitten. We hebben liedjes gezongen voor de hun en zij voor ons en we hebben handje-klap gedaan. Ook deze kinderen wilden maar al te graag op de foto.

Vandaag zijn we naar 'Ganakiram' geweest. Dit is een sloppenwijk die verder van de campus vandaan ligt. We hebben eerst gekeken bij een vrouwengroep die tassen maakt van drinkpakjes en cementzakken. Daarna hebben we de creche gezien. Vervolgens hebben we een rondleiding gehad door de sloppenwijk. Dit was een indrukwekkende ervaring. De sloppenwijk is super groot met veel verschillende huizen, van klein naar nog kleiner. Ook hier kwamen alle kinderen naar ons toe om ons handjes te geven en op de foto te gaan. Dit is de armste wijk die we tot nu toe gezien hebben. Ik voelde me in deze wijk ook het minst veilig.

Morgen gaan we naar het platteland. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Alles wat ik tot nu toe gezien heb heeft in ieder geval al veel indruk op me gemaakt!

  • 21 Oktober 2011 - 17:24

    Linda:

    ha Merel!

    Wat stoer om je verhalen te lezen, heel erg herkaanbaar ook al die indrukken.
    Schat je gaat echt een super tijd hebben daar! Gaaaaaaf!
    Heel veel succes met alles en ik ben benieuwd welk project je kiest. Ik blijf in ieder geval trouw je verhalen lezen.

    Groetjes!

  • 21 Oktober 2011 - 17:28

    Merel Vaandrager:

    Linda!!
    Wat leuk dat je reageert :)
    Thanks! Ja komt zeker goed, vind het tot nu toe super!!
    Hoe is het met jou? Alles goed daar in NL? xx

  • 21 Oktober 2011 - 17:35

    Kees:

    Mooi verhaal Merel en mooie indrukwekkende foto's. Geniet van alle indrukken. Groet en dikke kus papa

  • 21 Oktober 2011 - 17:52

    Merel Vaandrager:

    Thanks pa! :)
    Dikke kus vanuit India

  • 21 Oktober 2011 - 18:04

    Linda:

    Haha ja ik had je weblog gevonden via google en 5 minuten daarna kreeg ik je mailtje. Ik ben telepathisch ik zweer je. Maar Nederland gaat zijn gangetje, vandaag was de eerste dag dat mensen weer bezig waren hun autoruiten te krabben dus geniet echt van het weer daar!!

    Kusss

  • 21 Oktober 2011 - 18:09

    Rieky En Marianne:

    hoi merel erg leuk om te lezen we blijven jullie natuurlijk volgen let goed op je zelf en op elkaar
    de mama;s

  • 21 Oktober 2011 - 18:31

    Merel Vaandrager:

    @ Linda. Haha, dan ben je idd telepatisch! :O :P
    Mooi dat het goed gaat! Wow, serieus?! Nou ik zal lekker genieten van de zon :) :P

    @ de mama's. Oke leuk! :) Ja tuurlijk let ik op mezelf en op de ander 4! ;)

  • 21 Oktober 2011 - 22:19

    Renee:

    Lieve Merel! <3 Ik mis je nu al! :(

    Maar wat een prachtige foto's zeg, heeeel gaaf! Ik zal elke keer kijken en ik ben zo benieuwd naar wat je verder nog mee gaat maken!

    Wel raar hoor zo zonder jou.. Ik heb mijn handschoenen en muts vandaag uit de kast getrokken, bah wat koud! Jij hebt het daar lekker broeierig zie ik alweer!:D Lucky you! Gelukkig maar dat je nog een blog bijhoudt, want als je terugkomt kunnen we lekker kletsen over alles! (Alsof we al niet genoeg te praten hebben..(A) )

    Schattie ik spreek je snel en heeeeel veel plezier daar! Kuskuskus en groetjes van mijn paps en mams!

    XXX

  • 22 Oktober 2011 - 09:39

    Marina:

    Ha Merel,

    Blij te lezen dat je het naar de zin hebt. Mooie foto's en natuurlijk gaan ook wij je de komende maanden volgen op deze site.

    Groet uut Zwolle

  • 22 Oktober 2011 - 11:06

    Alex En Serv:

    Top dat je de link verstuurd heb wij gaan je verslag zeker lezen. Een aantal dingen is herkenbaar burgers zoo ook, en de warmte. Wij gaan nu een paar dagen naar istanbul en lezen daarna weer verder. Gelukkig is alles toch og goedgekomen niet meer stressen dus Heeeeel veeel succes en doe je best en geniet er zeker van. Groetjes Alex en Serv

  • 22 Oktober 2011 - 16:13

    Merel Vaandrager:

    @ Reneetje! Nu al de handschoenen uit de kast ja? :O Hoorde idd al dat het begon te vriezen.. Hier is het warm en plakkerig (A) Ik heb je toegevoegd op skype, maar weet niet of dat goed is gegaan. Anders kunnen we binnenkort skypen. Lijkt me wel heel leuk! :) Spreek je snel schattie!! xx <3 Groetjes terug aan je papa en mama

  • 22 Oktober 2011 - 16:15

    Merel Vaandrager:

    @ Alex en Serv. Leuk dat jullie mijn blog gaan volgen. Ja, de warmte is iets waar ik echt nog aan moet wennen. Veel drinken en suiker en zout eten. Nee stessen doe ik niet meer. Het is nu vooral genieten en indrukken opnemen. Jullie veel plezier in Istanbul! :) Liefs!

  • 22 Oktober 2011 - 16:19

    Amarins:

    Hee Mereeltje!
    Gaaf om je verhaal te lezen, wat een indrukken moeten dat zijn!
    Die foto's ook! Geniet ervan en doe voorzichtig! Ik ga proberen je blogs te volgen haha :)!
    X Amarins


  • 22 Oktober 2011 - 18:35

    Riekij En Marianne:

    hoi merel en de andere
    wij wensen jullie een goed wekend moeten jullie nu ook om 21u binnen zijn groet van bart riekij marianne marijke mart de das is al 30 cm

  • 23 Oktober 2011 - 09:46

    Joke :

    Ha die Merel,
    Wat heb je al veel gezien en meegemaakt. Heel indrukwekkend. Wat schrijf je leuk, ik heb het met plezier gelezen en kijk uit naar het volgende stuk. Geniet van alles.

  • 23 Oktober 2011 - 15:45

    Merel Vaandrager:

    @ Amarins. Thanks! Zijn zeker veel indrukken. En dat al in 1 week. Ben heel benieuwd wat ons hier nog meer staat te wachten. Hoe is het met jou dan? xx

  • 23 Oktober 2011 - 15:46

    Merel Vaandrager:

    @ Joke. Dankjewel! Ja zeker veel indrukken gehad al. En er komen er steeds meer bij. Leuk dat je me gaat volgen :) Ga zeker genieten! Liefs!

  • 24 Oktober 2011 - 09:01

    Robje:

    Ha lieverd,
    Wat een mooi verhaal heb je geschreven! en de foto's zijn echt helemaal geweldig! wat goed dat jullie je eigen bagage vonden zeg! wat een geluk! ik zie dat het bij jullie vandaag 31 graden is en regent... hier is het vandaag 13 graden en de zon schijnt wel als een malle...weet je al hoe je je verjaardag gaat vieren???
    kus kus vanuit Arnhem

  • 24 Oktober 2011 - 15:29

    Merel Vaandrager:

    @ de mama's. Ja in het weekend moeten we ook om 21uur binnen zijn. Maar er is al tegen ons gezegd dat als we in het weekend een keer langer weg willen blijven dat we dat aan moeten geven. Groetjes terug van de 3 Musketiers!

  • 24 Oktober 2011 - 15:38

    Merel Vaandrager:

    @ Robin. Dankje! :) Ja daar waren wij ook heel erg blij mee dat we de tassen zagen liggen. Idd het was vandaag warm, maar de regen was super lekker!! Lekker dat bij jullie ook de zon schijnt. Ja het is hier op mijn verjaardag Diwali. Dat is het feest van het licht! :) Er wordt dan allemaal vuurwerk afgestoken enzo. We gaan het thuis bij een student vieren samen met zijn familie, dus ben benieuwd! Heb ook al ee taart besteld, dat kan hier op de campus, en die zijn lekker!! :) :P Hoe is het met jou dan? Hoe was Duitsland? Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India!!

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Exploring India!

03 November 2011

Laat de projecten beginnen! :)

26 Oktober 2011

It's my birthday!! :)

24 Oktober 2011

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat!

20 Oktober 2011

Het avontuur is begonnen!!
Merel

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 20008

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 11 Maart 2014

Australië!

14 Oktober 2011 - 11 Januari 2012

India!!

Landen bezocht: