Het regent, het regent, de pannetjes worden nat! - Reisverslag uit Bangalore, India van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu Het regent, het regent, de pannetjes worden nat! - Reisverslag uit Bangalore, India van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat!

Door: merelvaandrager

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Oktober 2011 | India, Bangalore

Weer een berichtje vanuit het warme, zonnige India!

Roos was vrijdag jarig, dus we hebben toen lekker ontbeten met taart! Die verkopen ze hier in de kantine en ze zijn goddelijk! Dus woensdag is weer ontbijt met taart want dan ben ik jarig :)

Vrijdag zijn we naar het platteland geweest. Dit was heel anders dan de sloppenwijken. Een hobbelig landweggetje, minder huizen bij elkaar en veel verschillende loslopende dieren. Er was een student van de Christ University met ons mee gegaan als tolk, omdat de mensen op het platteland niet tot nauwelijks Engels spreken.
We werden rondgeleid door een vrouw (Shakuntala). Zij is het hoofd van de CSA (Centre for Social Action) in haar dorp. CSA heeft al veel gedaan in haar dorp en is daar nu ook niet meer aanwezig om te helpen. Ze zijn daar al zover ontwikkeld dat ze hun dorp zelf goed kunnen onderhouden. Shakuntala vertelde dat de mannen het er eerst niet mee eens waren dat de vrouwen het huis uit gingen om met elkaar te overleggen. Toen de mannen zagen dat de vrouwen goed werk verrichtte en de kinderen minder ziek en ondervoed raakten, accepteerden ze langzamerhand dat de vrouwen een grotere rol innamen binnen de samenleving. Ze vertelde ook dat er eerst een groep voor mannen was. Maar de mannen waren minder geïnteresseerd om te komen en hun ego stond in de weg waardoor er vaak ruzie ontstond. Daarom is de mannengroep vrij snel opgeheven.
We zijn erg gastvrij ontvangen op het platteland. We mochten verschillende huizen binnen om te kijken hoe het er uitzag. Ook hebben we rijst en koffie geproefd. De rijst was klef en pittig, maar wel lekker en de koffie was erg zoet!

Zaterdag ben ik met Asmara, Roos en Francesca naar MG Road (Mahatma Ghandi Road) geweest. Na een week lang shoppen in hetzelfde winkelcentrum wilden we wel eens wat andere winkels zien. (Ja ik weet het we zijn erg, maar we zijn en blijven vrouwen en ik heb nog niet eens zo schandalig veel gekocht als ik het vergelijk met de rest.) We hadden begrepen dat het een eindje weg was dus we wilden er met de tuk-tuk (hier noemen ze die dingen auto) heen gaan. De tuk-tuk chauffeurs deden erg moeilijk. Ze proberen ons constant af te zetten. Om dit te voorkomen vragen we of ze de meter aan willen doen, maar dit willen ze allemaal niet.... Uiteindelijk hadden we een chauffeur gevonden die ons voor een redelijke prijs mee wou nemen. Het duurde even voordat we bij onze bestemming kwamen, maar eenmaal daar zagen we veel leuke winkeltjes. De MG Road is ongeveer 2 km lang, dus we hebben de helft nog niet eens gezien.
In de eerste winkel waar we binnenkwamen kon je van alles kopen. Van tassen tot sieraden en van beeldjes tot tapijten en bank kleden. De jongen die ons hielp was erg vriendelijk, maarja dat zijn ze allemaal, want ze willen maar al te graag verkopen. Hij noemde Roos een model die uit Frankrijk kwam, Asmara was een Iraniër, Francesca kwam gewoon uit India en ik was een Amerikaanse. Op een gegeven moment probeerde hij mij te versieren. Ik was zo leuk en moest nog een keer terug komen omdat hij me nog een keer wilde zien, hij wilde me zelfs een knuffel geven. Leuke verkooptruc en goed voor je zelfvertrouwen. Het was nog een mooie vent ook. Maarja wat moet je met een kerel aan de andere kant van de wereld? We hebben wel hele leuke tasjes bij hem gekocht, maar daar is het dan ook bij gebleven.

Zondag hebben we lekker rustig aan gedaan. De dag bestond uit het doen van de nodige boodschappen (5 liter drinken) en het schoonmaken van de kamer onder het genot van de muziek van radio 3FM! Tjaa, je moet toch een beetje met Nederland in verbinding blijven. Ook regende het zondag voor het eerst, heerlijk! Dat was echt wel even lekker met al die warmte hier.

Vandaag hebben we ook niet zoveel gedaan, maar wel veel gelachen. Ik ben met Asmara, Roos en Francesca op pad geweest. Leticia kon helaas niet mee omdat zij haar voet heeft bezeerd en daardoor nauwelijks kan lopen.
Het was echt een dag vol rare gebeurtenissen en kneuzige acties. Het begon vanmiddag toen ik bij één van de eettentjes hier op de campus een tosti wilde halen. Er stond eerst geen medewerker, maar er zaten wel wat studenten aan een tafeltje te eten. Na even wachten zei ik 'hello', toen kwam er gelukkig een medewerker aanlopen. De rest ging als volgt... Ik: 'Can I have a grilled sandwich with chicken and cheese?'. Verkoper: 'No'. Ik: 'Don't you have it or are you closed?'. Verkoper: 'No'. Ik: 'Oke...'. Vervolgens liep de verkoper weg. Een beetje overdonderd liep ik naar de rest, waarna ik spontaan in lachen uitbarstte. Ook de rest kwam niet meer bij toen ik vertelde wat er was gebeurd. Waarschijnlijk begreep de verkoper mij niet helemaal, maar een beetje vaag was het wel.

De volgende lachwekkende actie kwam van Roos. Roos had een 'Veg. Puff' gekocht (bladerdeeg met groente). We hadden het eten meegenomen naar onze kamer om daar even rustig te lunchen. Roos wilde haar veg. Puff nog even opwarmen in de magnetron, dus ze had hem in één van onze net aangeschafte bakjes (die we wilden gebruiken als broodtrommeltje) gedaan en vervolgens in de magnetron gezet. Maarrrrr..... Ze had de deksel er op gedaan. Dus toen ze hem uit de magnetron haalde was het hele bakje vacuüm getrokken. Na lang prutsen kregen we eindelijk het bakje open. De Puff was helemaal plat en klef geworden en het bakje ingedeukt.

Zo waren er nog een paar kleine acties zoals met een zak vol flessen water lopen. Vervolgens scheurt de zak, een fles water valt en rolt richting een groep mannen, bam! tegen de voeten van één van de mannen. Alsof we al niet genoeg aandacht trekken omdat we blank zijn en er anders uit zien. En ook vandaag regende het weer. Ik had nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met een beetje regen, echt super fijn!
De dag hebben we gezellig met z'n 5en afgesloten. We hebben samen 'Cougar town' gekeken, een hilarische serie!

Het was dus een vreemde dag, maar we hebben wel veel gelachen!

  • 24 Oktober 2011 - 20:11

    "moekie" Erna:

    Fijn te lezen wat jullie allemaal beleven volgens mij hebben jullie het reuze naar je zin
    Groeten en dikke knuffel ook van Siep en Diesel

  • 25 Oktober 2011 - 05:44

    Kees:

    Je weet toch wel dat je geen hele winkelvoorraad in je rugzak mee terug kan nemen!!! Mooi verhaal weer Merel. Zullen we toch maar vast de logeerkamer in orde maken voor die knappe Indier? ;-) Fijne week en we spreken elkaar morgen.

    X papa

  • 25 Oktober 2011 - 07:34

    Francesca En Leticia:

    Merelllllllll je vergeet ons overheerlijk diner bij het chocolade tentje :) Jummieeeee!

  • 25 Oktober 2011 - 10:51

    Kees:

    Alweer chocolade??? Ik dacht dat er allen maar rijst te koop was in India :-)

  • 25 Oktober 2011 - 12:01

    Merel Vaandrager:

    Nee hoor, ze zijn hier ook dol op chocolade! :)
    En nee, je hoeft de logeer kamer niet klaar te maken hoor ;) :P
    Dikke knuffel terug aan Siep en Diesel!
    xx

  • 25 Oktober 2011 - 15:43

    Dennis:

    Wat geweldig leuk om dit allemaal te lezen!!! het is helemaal zoals ik je ken haha :P


  • 25 Oktober 2011 - 22:38

    Rieky En Marianne:

    merel,hartelijk gefeliciteert met je 21e verjaardag

  • 26 Oktober 2011 - 07:33

    Joke :

    He Merel,
    Eerst maar even feliciteren met je 21 verjaardag. Ook van Wim,Sanneke en Anouk. Maak er wat leuks van.Ik heb weer genoten van je verslag. Geniet nog even van de regen voor je het weet is het weer zon. Groetes. xxx

  • 26 Oktober 2011 - 10:06

    Kees En Erna:

    Hoi meis,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van het feest van het licht en tot skypes

    XXX papa en mama

  • 26 Oktober 2011 - 16:31

    Marina:

    Ha Merel, van harte met je verjaardag en lekker genieten van weer zo'n heerlijke TAART !! Een leuk feessie ....en wie weet tot skypes.

    Knuffel van Larissa, Gilian, Jitron en Marina

  • 26 Oktober 2011 - 16:38

    Peter :

    Hoi Merel,

    gefeliciteerd met je 21e verjaardag, eindelijk volwassen :)
    Geniet maar van je feestje en van de taart.
    We blijven je verslag volgen
    Zijn de SMS jes doorgekomen?

    dikke knuffels uit Twello


  • 26 Oktober 2011 - 16:49

    Merel Vaandrager:

    Iedereen bedankt voor de lieve felicitaties! :D
    Ben mijn verjaardag goed doorgekomen aangezien het hier Diwali is (het feest van het licht)
    @ Marina. De taart was heerlijk!
    @ Peter. Ja de sms is aangekomen :) Had je net een mailtje terug gestuurd (heb nog bijna geen beltegoed, dus kan nog niet veel sms'en.. :P

  • 26 Oktober 2011 - 17:17

    Henk Halfwerk:

    Hallo Merel,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    21 jaar,mooie leeftijd
    ik ben een collega van je moeder,HenkH
    en nog een hele leuke tijd in India.

  • 27 Oktober 2011 - 16:20

    Merel Vaandrager:

    Hoi Henk!
    Bedankt voor de felicitatie! :)
    Leuk dat je op mijn blog kijkt.
    Dat komt wel goed met die tijd hier in India ;)

    Groetjes Merel

  • 31 Oktober 2011 - 00:23

    Renee:

    Oh oh oh Mereltje, het zal ook eens niet met je chocolade! Haha. Ik heb een verrassing voor je verjaardag op je facebook geplaatst maar ik zal hem ook even naar je mailen! Want je kon er niet op begreep ik he? :)

    Enjoooooy en ik hou je in de gaten!
    En ohja! Je broertje let op jouw kleine zusje zei hij gisteren, superlief!

    Dus ik ben maar wat blij met Lennard dat ie op me past, haha. Dikke dikke kus! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

India!!

Recente Reisverslagen:

01 December 2011

Exploring India!

03 November 2011

Laat de projecten beginnen! :)

26 Oktober 2011

It's my birthday!! :)

24 Oktober 2011

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat!

20 Oktober 2011

Het avontuur is begonnen!!
Merel

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 20008

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 11 Maart 2014

Australië!

14 Oktober 2011 - 11 Januari 2012

India!!

Landen bezocht: