Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu

Bangkok baby!

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 November 2013 | Thailand, Bangkok

Ja hoor, het is weer zover. Na 2 jaar gelden naar India geweest te zijn, is het nu tijd voor een nieuw avontuur en dit avontuur heet: Australië! Samen met Kimberley lekker 4 maanden (of langer, is nog steeds een beetje onbepaald} backpacken down under.
Bij een reis hoort natuurlijk voorbereiding (lees: checklist hier, checklist daar, 100x naar de stad omdat je toch weer een klein dingetje vergeten bent en de "gezonde" reisspanning). Een afscheid op Schiphol met familie, door de douane en gaan met die banaan! Op Schiphol kwamen we nog 2 bekenden van Asmara tegen, die toevallig dezelfde vlucht naar Bangkok hadden. (Ga je een keer niet met Asmara weg, kom je wel weer bekenden van haar tegen, het is ook altijd wat met die meid)

De vlucht is verder goed verlopen. Lekker filmpjes kijken, rijst eten en een beetje turbulentie hier en daar. Het enige vervelende is, dat je op een gegeven moment niet meer weet hoe je in die stoel moet zitten. Je krijgt een houten kont en je benen gaan pijn doen, dus je probeert je op de meest onmogelijke manieren een houding te geven in die stoel.
Maarja, na 11,5 uur vliegen waren we eindelijk op de eerste bestemming aangekomen, namelijk Bangkok. (Aangezien vliegen naar Australië vrij lang duurt en we moesten overstappen op Bangkok hebben we besloten hier 2 weken te blijven). Vervolgens moesten we nog met de taxi naar het hotel, wat ons ook zo'n anderhalf uur kostte (er was een demonstratie gaande, dus de weg was versperd met mensen) Ik vind de rij kunsten hier in Bangkok wel beter dan in India, ze toeteren nauwelijks en rijden gewoon binnen de rijbanen. Ik was dus blij dat het niet zo kris kras door elkaar ging, totdat onze taxi chauffeur opeens een stunt uithaalde. Hij wilde een afslag in, wat niet ging omdat er bussen in de weg stonden, dus hij vond het blijkbaar een goed idee om een stukje tegen het verkeer in te rijden, vervolgens te keren, een stukje met de juiste richting mee te rijden, om uiteindelijk de afslag te nemen die we moesten hebben. Fijn joh zo'n ervaring!

Eenmaal in het hotel aangekomen hadden we besloten eerst even 2 uur te gaan slapen. Dit veranderde uiteindelijk in 4 uur, aangezien we in het vliegtuig nauwelijks geslapen hadden en kapot waren. We hebben de eerste dag dus ook rustig doorgebracht. We zijn lekker een hapje gaan eten en vervolgens hebben we wat rond gelopen over Khoasan road. Aan deze weg zit ons hotel. Het is een straat met allemaal winkeltjes, hotels en restaurantjes, erg gezellig! Kimberley kreeg ook al gelijk een Thai aangeboden: 'A friend for rent, all day, all night!'

De eerste nacht in Bangkok hebben we echt kut geslapen. Iedere keer als ik bijna sliep was er wel wat, keihard geluid op de gang, vogels die keihard beginnen te kwetteren of Kim die denkt/droomt dat haar hand van haar lichaam af valt en paniekerig wakker wordt. Maar een slechte nachtrust mag de pret niet drukken, dus vol goede moed begonnen we aan dag 2 in Bangkok. Eerst een ontbijtje en daarna hup op pad!
We zijn eerst met de tuktuk naar het paleis gegaan. De tuktuk's zijn hier echt geweldig kitscherig! Het paleis hebben we alleen van de buitenkant bekeken. Het is veel goud, maar wel een mooi gezicht. Vervolgens wilden we naar Wat Poh (tempel en andere kitsch gebouwen), maar deze was gesloten, dus we moesten iets anders bedenken om te doen. Aangezien het vrij warm was, hadden we besloten naar een groot winkelcentrum te gaan (airco) en daar een beetje rond te kijken. Het winkel centrum was gigantisch! Zeven verdiepingen met allerlei soorten winkels. Er was zelf een kleine ijsbaan te vinden. Echt een bizar gezicht, mensen die aan het schaatsen zijn in een korte broek. Naast de winkels en schaatsbaan was er ook een mega food afdeling en een bioscoop. Aangezien we best moe waren en niet heel veel puf hadden om weer hele stukken rond te gaan lopen in de hitte, hadden we besloten naar de film 'Thor' te gaan. Met een lekkere bak popcorn hebben wij ons vervolgens gesetteld in de bioscoop stoelen. Als eerst kregen we allemaal idiote en droge reclame filmpjes te zien waardoor we al een beetje melig werden. Vervolgens kwam er nog een filmpje en ging plots iedereen in de zaal staan. Kimberley en ik keken elkaar een beetje verbijsterd aan en gingen ook maar staan. Het filmpje bleek een verering te zijn voor de koning. Hartstikke leuk... En ja hoor, natuurlijk krijg ik op zo'n (voor de Thaise mensen) serieus moment de slappe lach. Nou ik kan je wel vertellen, dan voel je je knap lullig. Ik heb echt m'n best gedaan te stoppen met lachen, maar dat ging helaas niet. Daarnaast stak ik Kimberley ook nog eens aan. Het was dus een beetje een gênante ervaring.
De film was overigens echt prut, niet echt mijn ding. Een paar stukjes waren wel grappig, maar daar bleef het dan ook bij. En Kimberley... Die heeft de helft van de film met haar ogen dicht bekeken.
Na de film terug naar het hotel, een lekkere duik genomen in het zwembad op het dak en vervolgens wat gegeten. En zo hebben we dag 2 afgesloten.

• 15 November 2013 - 14:45

Welmoed:

Klinkt goed Merel! blijf maar schrijven, dan kan ik een beetje meegenieten!

• 15 November 2013 - 14:53

Amarins:

Mooie verhalen, ik volg je :)
    Geniet ze daar, ik ben jaloers :P.