Fish spa, massages and karaoke - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu Fish spa, massages and karaoke - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Vaandrager - WaarBenJij.nu

Fish spa, massages and karaoke

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

We zitten nu alweer een aantal dagen in Chiang Mai, dus loop een beetje achter met mijn blog. Zal jullie bij deze dus snel op de hoogte brengen.
De busreis naar Chiang Mai is goed verlopen, heb zelfs nog wat kunnen slapen in de bus! Bij ons in de bus zat ook een groepje Nederlanders, waar we direct mee aan de klets raakten. Het was een groepje van 4 dudes en 1 chick. Eenmaal aan gekomen in Chiang Mai hebben we met z'n zevenen een taxi gepakt naar het hostel. Kim en ik hadden vanuit Nederland al een hostel geboekt (Deejai Backpackers), de rest had nog niks. Ze zijn dus maar met ons mee gegaan om te kijken of er bij ons nog plek was. Gelukkig voor hun was er nog plek, het was wel maar voor 1 nachtje, maar het was in ieder geval iets.

Hoe lekker de stoelen in de bus ook zaten, je word best brak van zo'n lange rit, dus we hoopten allemaal dat we direct onze kamers in konden om nog even wat te slapen. Je raad het al, natuurlijk kon dat niet. De incheck tijd van het hostel is 14:00 uur en het was op dat moment pas 8:00 uur. Half balend stonden we daar aan de balie, maar daar kwam gelukkig snel verandering in! De man achter de balie zei dat de chill tuin om 9:00 uur open zou gaan. Dit is een tuin die iets verderop in de straat zit. Dit hoort ook bij het hostel en is net nieuw. Hij vertelde dat er een zwembad was en een boomhut waarin je kan relaxen. Hier werden wij allen natuurlijk erg blij van. Na een uurtje wachten zijn we dan ook direct met z'n allen die kant op gegaan. Eerst een lekker verfrissende duik genomen en vervolgens in de hangmatten gesprongen en op de zitzakken geploft! Zo zijn we met z'n allen een beetje de dag doorgekomen. Tegen een uur of 3 zijn we gaan inchecken, nog even wat gerust op de kamer en daarna met z'n allen wat gaan eten. Ook onze nieuwe roomie Bethany, een meisje uit Australië (wat een toeval!), hebben we meegenomen met de groep. Kimberley en ik waren erg blij haar als kamer genoot te hebben, want het is een gezellige relaxte meid.

Dag 2 in Chiang Mai werd een meiden dag. Samen met Miriam (het Nederlandse meisje uit de bus) zijn we op pas gegaan. We wilde beginnen in het centrum, dus we hadden een taxi chauffeur gevraagd ons daar heen te brengen. Echter bracht hij ons helemaal niet naar het centrum, maar naar een shopping centre. Achjaa, die verwarring en miscommunicatie heb je hier wel vaker. We besloten het winkel centrum maar in te gaan en daar een beetje rond te kijken. In het winkelcentrum hadden ze een geweldige bakkerij. Het was een schattig klein winkeltje, met allemaal lekkere broodjes, koekjes en andere lekkernijen. Sommige producten hadden wel een rare naam, maar ook dat zie je hier wel vaker. We hebben een aantal dingen uitgekozen en zo een heerlijke lunch bij elkaar gesprokkeld.

Na het shoppen was het beauty time! Aangezien hier overal spa's en massage salons zitten, vonden wij dat we daar natuurlijk wel gebruik van moesten maken. Vanuit het hostel hadden we een folder van een spa mee genomen die er goed uitzag en ook betaalbaar was. Eenmaal daar aangekomen mochten we eerst 15 minuten gratis gebruik maken van de fish spa. My God wat is dat een raar gevoel. Giechelend, gillend en spartelend staken we onze voeten in de bak. Van grote tot hele kleine visjes, ze begonnen direct aan onze voeten te knabbelen. Na dit avontuur was het tijd voor massages en gezichtsbehandelingen. Je kon kiezen uit verschillende pakketten. Kimberley had een pakket gekozen met een body scrub en Miriam en ik zijn voor de Thaise massage gegaan (en nee niet met happy ending). Bij de massages werden we gescheiden. Kim moest naar een aparte ruimte en Miriam en ik zaten samen op een kamer. Eerst kregen een heel mooi (not..) pakje wat we aan moesten trekken. Vervolgens moesten we op één van de bedden op de grond gaan liggen. Eerst kregen we een voet massage, daarna begon de Thaise massage. Nou ik kan je wel vertellen, ze zijn hier niet bepaald zacht handig. Ik werd gekneed alsof ik een deegbal was en ben dubbel gevouwen tot en met! Op een gegeven moment moesten we ons omdraaien en op onze buik gaan liggen en voor we het wisten zaten de Thaise vrouwtjes met hun knieën op onze rug. Miriam en ik schoten spontaan in de slappe lach!
Na de Thaise massage kregen we nog een hot compress massage, dit was wel heel lekker. Met een soort hete steen in een doek werden we gemasseerd, wat heel relaxt en rustgevend was. Hierna was het nog tijd voor een hoofd en nek massage. Dit begon er fijn, tot de vrouw plotseling op m'n hoofd begon te slaan! Ik schrok me kapot, maar vond het ook wel weer lachwekkend.

Na de massages was het tijd voor een gezichtsbehandeling. Een lekkere massage, allerlei goedjes die op je gezicht gesmeerd werden (volgens mij werd er ook gewoon yoghurt op ons gezicht gekwakt) en een lekker maskertje. Ik was zo zen en chill dat ik tijdens het intrekken van het masker gewoon in slaap ben gevallen. Pas na zo'n 10 á 15 minuten werd ik weer wakker, terwijl er allang weer aan mijn gezicht gefrunnikt werd. Je kan je wel voorstellen dat dit voor de Thaise vrouwen en Miriam erg lachwekkend was.

Na zo'n beauty dag is het natuurlijk tijd om ergens een hapje te eten. En hoe kun je na het eten zo'n dag nou beter afsluiten dan met karaoke?! Toevallig hadden we het er die ochtend nog over gehad en plots liepen we 's avonds zo tegen een karaoke bar aan. De karaoke bar was echt te grappig voor woorden. Er waren 2 mannen, Bruce en Peter, die constant liedjes aan het zingen waren en helemaal los gingen op het podium. Ook wij hebben natuurlijk een aantal liedjes gezongen. We zijn begonnen met de Backstreetboys, gevolgd door Y.M.C.A en uiteindelijk hebben we ook nog Bohemian Rhapsody naar de verneuking geholpen. Maar wat hebben we een lol gehad!
Ook heb ik me nog kapot gelachen om een oude man. Hij was een liedje aan het zingen en begon in het refrein opeens te vloeken en te schelden: 'You bitch, you slut, you whore!'. Ik dacht bij mezelf, hoort dit nou in het liedje of maakt hij dit er zelf van. Dus ik keek op het scherm waar de tekst op stond, maar ik heb dat stukje tekst er toch echt niet zien staan.

Na de karaoke was het tijd om terug te gaan naar het hostel. Kim en ik hadden besloten om het stuk van het centrum naar het hostel te lopen. Volgens Miriam moesten we alleen maar rechtdoor lopen. Dit was gelukkig ook zo. De straat waar we overheen liepen was donker en verlaten, althans dat dachten we. Totdat bleek dat er overal ratten liepen en Kimberley is als de dood voor ratten (en ik moet zeggen dat ik er ook niet zo'n fan van ben). Iedere keer zodra we langs vuilniszakken liepen en geritsel hoorden schrokken we ons kapot. Kimberley is zelfs nog een paar keer gillend weggerend toen ze een rat zag (hier heb ik dan wel weer heel hard om moeten lachen, want het zag er idioot uit)

Eenmaal veilig bij het hostel aangekomen zijn we lekker gaan slapen, want na zo'n dag is een goede nachtrust wel prettig. Ik lag lekker te pitten tot ik me opeen kapot schrok. Kimberley begon te gillen als een gek, maar dan ook echt zo'n gil als uit een horror film. Ik schrok wakker! Ik zag Kim overeind schieten, uit bed springen en naar de deur rennen. Ook onze roomie begon van schrik te gillen. Ik ben uit bed gegaan en heb Kim bij de deur weg getrokken. Kim ging op bed zitten en ik probeerde haar rustig te krijgen. We trilden allebei als een rietje. 'Wat zit er achter die deur?!' vroeg Kim trillend en met tranen in haar ogen. 'Niks' zei ik. 'We zijn in Thailand, in het hostel, er is niks aan de hand'. Gelukkig kwam Kim snel weer bij kennis en wist ze weer waar we waren. Ik ben uiteindelijk weer in bed gaan liggen om weer "lekker" verder te gaan slapen, wat in het begin natuurlijk voor geen meter ging. Iedere keer zodra ik Kim hoorde bewegen, schrok ik me kapot. Het was dus echt een helse nacht.
Altijd fijn om een relaxte dag af te sluiten met zo'n nacht!

  • 23 November 2013 - 14:26

    Steven:

    Super weer dat verhaal.

    ben nog wel steeds tereurgesteld dat ik niet mee mocht, haha.

    Fijne reis nog verder, en vooral.. geniet er van. Hier is het 5 graden, dus dit missen zul je vast niet.

    Groetjes, Steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 16 Sept. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 20003

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 11 Maart 2014

Australië!

14 Oktober 2011 - 11 Januari 2012

India!!

Landen bezocht: